بوابة الدولة
بوابة الدولة الاخبارية

جنات تكشف سبب ابتعادها عن الفن.. وتعلن عودتها قريبا

جنات
مصطفى محمد -

كشفت الفنانة جنات عن سبب ابتعادها عن الساحة الفنية خلال الفترة الماضية، وذلك خلال لقائها في برنامج "et بالعربي".

وقالت جنات خلال اللقاء:" مش سهل إنك تعمل عيلة وكنت فاكرة إن الموضوع أبسط من كده بس الزواج والحمل والخلفة وبعد كده بيبي صغير وخلّفت تاني مش سهل طبعا، بس الموضوع حلو ويستاهل كان حاجة مهمة ومرحلة مهمة في حياتي ، والحمد الله إن ربنا حققهالي.

وأضافت جنات:"وبناتي ابتداو يكبروا وبقيت أقدر اشتغل وأسافر أصلا، و جوزي هو قبل ما يتجوزني كان من الفانز بتوعي، كان متابع جيد جدت ليا وكان عارف كل أغانيا وبيحبني وبيدعمني جدا.

جنات

يذكر أن المطربة جنات حاصلة على الجنسية المصرية، وتزوجت من المحامي المصري الشهير محمد عثمان نعمان في سنة 2017، وقد احتفلت بزفافها بحضور عدد كبير من الوسط الفني والغنائي وقتها على رأسهم النجوم سميرة سعيد ومحمد حماقي ورامي صبري وتامر عاشور وأحمد جمال ومصطفى قمر وآخرون من النجوم.

مولودة أولى

وفي مايو 2019، رزقت جنات بمولودتها الأولى "جنات" من زوجها محمد عثمان نعمان، عقب ذلك رزقت بطفلتها الثانية والتي أطلقت عليها اسم "جوليا".

وكانت المطربة جنات كشفت أن الأمومة لم تغير كثيرا في حياتها، لأن والدتها تساعدها، وأن ابنتها متعلقة بوالدها رغم انشغاله فى العمل، وأنها تفرح بتلك العلاقة وقالت جنات: "حتى الآن أشعر أنها أختي.. والأمومة ما غيرتش كتير لأن ماما هي اللي قامت بالواجب ربنا يديها الصحة.. عشان كده أنا مش حاسة أوي دلوقتي.. وكمان مش متعلقة بيا زي ماما..هي متعلقة بماما أكثر ووالدها.. أنا آخر حد.. بتحبي وكل حاجة بس مش زى باباها وماما.. البنت دايما حنونة أكتر مع الأب".