بوابة الدولة
بوابة الدولة الاخبارية

دينا الشربيني تتصدر تريند جوجل وتويتر بعد حلقتها في ABtalks

دينا الشربيني
ايمان حمدى -

في حلقة مميزة للنجمة دينا الشربيني ببرنامج ABtalks، خاضت النجمة بعمق في كافة تفاصيل حياتها الشخصية منذ الطفولة وحتى هذه اللحظة، وأجابت على الكثير من الأسئلة المتعلقة بالوحدة والموت، الأصدقاء والأهل، الكذب والخيانة، لتقدم دينا الشربيني حلقة مكثفة وقوية تصدرت بها محركات البحث على منصة جوجل وتويتر.

وردت دينا الشربيني على جميع الأسئلة بصدق تام، وحكت عن طفولتها التي وصفتها بالسعيدة، وعن محاولاتها لدخول عالم التمثيل، وقالت في هذا الصدد: "لازم الواحد يحاول ويجرب ويعرف.. أهلي لم يوافقوا على دخولي معهد سينما، فأخدت كورسات تمثيل، دخلت إعلام واشتغلت مذيعة وعرفت الكاميرا وإزاي ماخافش منها".

وعن مفهومها عن القوة، قالت: "خد وقت لما تقع أو تنكسر، لكن لازم تكون قوي وتعرف تقوم مرة تانية.. هو ده مفهوم القوة بالنسبة لي"، وعن الحب قالت: "أنا بحب الحب، بحب الإحساس نفسه، وبشوفه إحساس جميل، لكن في النهاية ممكن يوجعك في الآخر"، كما أكدت أنها لا تشعر بالندم وصرّحت: "مابحبش الندم.. ممكن أتعلم من اللي حصل ..عشان لو رجعت تاني لنفس الموقف ونفس الوقت هعمله تاني"، كما صرّحت أيضًأ أنها تكره الكذب والخيانة، وأنهما شيئان لا يمكن التسامح فيهما.

وقالت دينا الشربيني إنها لا تحب الرد على الشائعات حيث صرّحت: "أنا في حياتي بسيب اللي بيتكلم يتكلم، ومش بخرج أكدّب وأقول إن ده مش حقيقي.. مش عايزة أقعد أركز في كلام الناس، ومن يفرق معي هم أهلي وأصحابي".

وعن أسعد لحظاتها قالت: "وقوفي على المسرح كان من أحسن الحاجات التي شعرت بها في حياتي.. فرحة وأدرينالين خلاني أسأل أنا ليه ماجربتش مسرح قبل كده".

وأجابت دينا الشربيني عن أكثر ما تخاف منه وقالت: "بخاف من الوحدة والموت"، كما أرسلت رسالة لأهلها "عايزة أقول لأهلي إن أنا بحبهم جدًا جدًا وهم أغلى حاجة في حياتي، ولازم نقول كده لكل اللي بنحبهم، لأن هييجي وقت هنتمنى لو ترجع نص ثانية نقضيها معاهم"، وعن كلماتها الأخيرة قالت "سامحوني وادعولي".